Antigua en Lago de Atitlán - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van Julia Vellekoop - WaarBenJij.nu Antigua en Lago de Atitlán - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van Julia Vellekoop - WaarBenJij.nu

Antigua en Lago de Atitlán

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

12 December 2015 | Guatemala, San Pedro La Laguna

Vorige week heb ik vijf dagen Spaanse les gehad. Ik kan nu een paar dingen zeggen in het Spaans, maar ik moet eigenlijk meer oefenen. Vorige week zaterdag heb ik samen met Jessica, een Amerikaans meisje, de vulkaan Pacaya beklommen. De klim naar boven was anderhalf uur en viel best wel mee. Onderweg waren er veel mooie uitkijkpunten, over Guatemala City en een paar andere vulkanen. Boven aangekomen waaide het keihard en was het ook best fris. Helaas waren er veel wolken en konden we niet alles zien. We zijn afgedaald in een krater en hebben daar marshmellows geroosterd. Er lag lava van een jaar oud en als je een beetje groef voelde je dat het warm was. De zonsondergang was mooi, alleen zagen we dus niet veel door de wolken. Op de terugweg naar beneden was het pikkedonker. Ik was mijn zaklamp vergeten maar had gelukkig wel licht op mijn telefoon. Terug in het hostel had een ander meisje, Katie, voor ons gekookt. 's Ochtends hadden we samen boodschappen gedaan op de markt. We hebben heerlijke pasta met boontjes, tomaat en paprika en guacemole gegeten. Het hostel ga ik missen! Het was er mooi, schoon, gezellig en het ontbijt was heerlijk! Elke ochtend keuze uit fruit, pancakes en eieren.

De volgende dag ben ik naar het strand gegaan. Twee uur met de shuttlebus, waarvan het laatste stuk enorm hobbelig was maar de chauffeur desondanks hard bleef doorrijden. De chauffeurs zijn erg ongeduldig en halen constant in, wat me een aantal keer de stuipen op het lijf heeft gejaagd. In El Paredon aangekomen was het zo'n 10 graden warmer dan in Antigua (waar het 24 graden was). Ik ben meteen het zwembad ingedoken en verder heb ik wat gelezen. 's Avonds aten we met zijn allen, wat erg gezellig was. In El Paredon heb ik ook weer een surfles genomen, super leuk! De stroming was wel erg hard en het was dan ook een zwaar uur, maar ik heb wel een paar keer gestaan! Ik ben ook twee keer om half zes opgestaan om schildpadden los te laten in zee. Helaas was ik de eerste keer te laat en de tweede keer waren er geen schildpadjes meer in de Turtle Nursery. Wel heb ik twee mooie zonsopgangen gezien! Na twee nachten ben ik weer terug naar Antigua gegaan, waar Jess ook weer was. 's Avonds hebben we samen gegeten in een restaurantje achter in een winkeltje. Een oud oma'tje kwam ons vragen wat we wilden en omdat we er niet veel van verstonden zeiden we maar gewoon si. Voor 2,40 euro kregen we rijst, aardappels, kip en brood.

Woensdag ben ik naar Lago de Atitlán gegaan en nu zit ik in San Pedro La Laguna. 's Avonds kwam ook Jess aan en hebben we weer samen gegeten. De volgende ochtend zijn we gaan kanoën, uiteindelijk hebben we bij een strandje even gezwommen in het koude water. 's Middags hebben we op de markt groente en fruit gekocht en in het hostel guacemole met nacho's gegeten. 's Avonds hebben we streetfood gegeten, eerst een lekkere tortilla met vlees en kaas en daarna bij een ander tentje rijst met vlees en aardappels van de grill. Erg lekker en gezellig! In het hostel hebben we nog jenga en shithead gespeeld. Vandaag ben ik met Jess naar een ander dorpje, San Marcos, gegaan. Het is een hippie dorpje waar veel yoga wordt gedaan. We zijn ook naar het nationale park gegaan waar we ook nog even het meer in zijn geweest. Het leek wel kouder dan gisteren, brr! Ik heb er ook heerlijk bananenbrood gekocht. Morgenochtend moet ik om half vier opstaan, dan ga ik Indian's Nose beklimmen om de zonsopgang te kijken. Daarna ga ik naar een ander dorpje voor een paar dagen en dan op naar Mexico!

  • 12 December 2015 - 10:26

    Marlies:

    Hoi Julia

    Wat een leuke spannende en mooie dingen heb je gedaan. fijn dat de jessica hebt ontmoet.
    Uit je verhaal maak ik op dat juliie het leuk hebben met elkaar.
    Have fun. Nog steeds geen baby voor fleur en john.
    Groetjes Godfried en. Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 17 Feb. 2010
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 12833

Voorgaande reizen:

23 November 2015 - 03 Maart 2016

Midden-Amerika

23 Februari 2010 - 18 Mei 2010

Down Under

Landen bezocht: