Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Julia Vellekoop - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Julia Vellekoop - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: juliavellekoop

Blijf op de hoogte en volg Julia

22 Maart 2010 | Australië, Sydney

We zijn alweer 10 dagen in Sydney! Het is heerlijk hier! Lekker weertje, leuke mensen.
Toen Annemieke en ik in Sydney aankwamen (8 uur 's ochtends) hoefden we gelukkig niet ver naar het hostel te lopen. Nadat we een boterhammetje hadden gegeten zijn we een wandelingetje gaan maken, naar een parkje. Eva en Tessa sliepen natuurlijk nog op dat vroege uur. 's Middags gingen we een stadswandeling maken, die zou je in ongeveer 3/4 uur kunnen doen. En hoe lang deden wij erover? Na een uur of 6 waren we op de helft. Hele goeie wandelaars zijn wij. Maar we zijn door Darling Harbour gelopen, heel gezellige haven. En we zijn natuurlijk bij het Opera House geweest, jammer genoeg hadden we toen niet zo mooi weer dus alles zag er een beetje treurig uit. Maar een paar dagen later gingen we op een cruise 's avonds, en toen hebben we super mooie foto's gemaakt van het Opera House en de Harbour Bridge by night! Die cruise was met St. Patrick's day, een excuus van de Ieren om veel te drinken xD.
We hebben ook een paar dagen in een hostel in Bondi Beach gezeten. Er was toen een surf wedstrijd, en we hebben de wereldkampioen gezien! En een heleboel andere knappe surf dudes. ;)
Eergisteren gingen we met de ferry naar Manley Beach, en toen hoorde Tessa van iemand dat er een haai gezien was! Toen hebben we daar even op het strand gelegen, jammer genoeg geen haaien gezien, en toen hadden we een feestje bij iemand thuis. Heel veel Brazilianen, en 3 Nederlanders die we in het hostel hadden ontmoet. Toen iedereen nog uit wilde gaan had ik daar niet zo'n zin in, dus ging ik met 2 meisjes in hun campervan slapen. Tessa, Eva en Anne hadden uiteindelijk een taxi terug naar het hostel genomen. De volgende dag lag ik al om 11 uur op het strand, lekker te verbranden omdat ik geen zonnebrand had opgedaan. Eva en Tessa kwamen 's middags ook nog, en 's avonds hebben we gebbqd in het hostel.
Woensdag ga ik met Tessa en Eva op surfkamp voor 3 dagen! Dat wordt denk ik wel super tof! Annemieke gaat dan al richting Brisbane, en vanaf daar gaat ze voor bijna 3 weken naar Nieuw Zeeland. Dan blijf ik dus alleen achter :( (Misschien nog een paar dagen met Tessa en Eva).
Nu gaan we lekker boodschapjes doen!
xoxo

• 22 Maart 2010 - 08:48

Tamarah:

Hey, druk, druk, druk lijkt het, maar wel super gezellig! Veel plezier!
    Groetjes

• 22 Maart 2010 - 10:49

Rita:

Hoi Julia,
    Leuk weer wat over jullie reis te lezen. Jammer dat je dan alleen achterblijft - ben je dan de rest van de tijd alleen of komt Annemieke nog terug?
    Groetjes Rita

• 22 Maart 2010 - 21:08

Madelon:

Hey Julia:-)

Wat een leuk verhaal heb je geschreven...zo reizen wij een beetje met je mee he:p
    Krijg je surfles van die champ?
    Denk erom wat Dick heeft gezegd he....niet VERLIEFD worden....ghehehehe
    Hey meiske heel veel plezier en tot het volgende verslag.

Groetjes en liefs uit Rotjeknor.

• 23 Maart 2010 - 10:57

Annie:

zo wat lijkt me dat heerlijk zeg, op het strand in de zon liggen! Geniet ervan en ook van het surfen. Helemaal leuk zeg.

• 25 Maart 2010 - 09:23

Marlies:

Hoi Julia

Leuk dat je weer zoveel hebt gezien.
    Lekker op surfcamp, ben benieuwd hoe het gaat.
    Hopelijk ontmoet je weer veel mensen als je alleen verder gaat.
    Wij zijn net terug uit venetíë, ook heel mooi en leuk geweest, met al die prachtige oude en leuke straatjes en dan natuurlijk nog al die maskers.

Veel plezier
    Godfried en Marlies

• 28 Maart 2010 - 03:55

Annemieke:

heee lieve schat, wij zijn alweer herenigd. Dat geeft alweer aan dat we na 4 weken echt niet zonder elkaar kunnen :P
    ook al ga ik over 2 daagjes jullie alweer verlaten!
    Nu lekker genieten in de jacuzzi en daarna lekker stappen in Byron!
    een kus voor jou! x

• 06 Mei 2010 - 14:22

Rita:

Hey Julia, alweer een tijd geleden dat je hier wat geschreven hebt. Heb je laatst natuurlijk wel op skype gesproken, was leuk! Hoe reis je eigenlijk terug naar NL, en wanneer? Hoor het wel van je! wees maar blij dat je daar zit, want hier lijkt het af en toe wel winter, brr en dat in de mei-vakantie! Groetjes Rita