Eindpunt Aussie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Julia Vellekoop - WaarBenJij.nu Eindpunt Aussie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Julia Vellekoop - WaarBenJij.nu

Eindpunt Aussie

Door: juliavellekoop

Blijf op de hoogte en volg Julia

07 Mei 2010 | Australië, Cairns

Mijn reisstatus: Ik ben terug over 11 dagen.
Maar dat is veranderd, want ik ga nog 2 weken naar Bali!!!!! :D
Ik ben nu op 1 juni weer terug.

Korte beschrijving voor deze blog: Ik heb veel gechild, gezond en gefeest.

Nu de lange versie:

Na Sydney ging ik met Eva en Tessa op surfkamp. Dat was super gaaf! Het surfen was erg vermoeiend, maar als je eenmaal stond was het echt cool. Het was ook heel gezellig in het kamp, lekker gegeten en bij het kampvuur gezeten. Jammer genoeg heb ik geen foto's van het surfkamp :(
Na het surfkamp waren we nog 1 dagje in Sydney, toen zijn we naar mijn achteroom geweest, hij had een heel mooi huis in een suburb van Sydney.
's Avonds gingen we met de bus naar Byron Bay, heerlijk geslapen, niet dus. In Byron hebben we veel op het strand gelegen, zijn we veel uitgegaan en zijn we naar de vuurtoren gelopen.
Na Byron gingen we naar Surfers Paradise. Een waar paradijs :) Weer een beetje hetzelfde gedaan als in Byron, zonnen en feesten. We zijn 1 avond met een clubcrawl meegeweest. We begonnen al om 5 uur en zijn in 5 clubs geweest.
Mijn laatste paar dagen met Eva en Tessa waren in Brisbane. Daar hebben we niet bijzonder veel gedaan. Een stadswandeling gemaakt... En naar de bieb geweest voor gratis internet. En toen nam ik afscheid van Eva en Tessa.. In Noosa aangekomen kwam ik iemand tegen die we in Surfers hadden ontmoet, en toen ben ik met hem naar het hostel gelopen. In Noosa heb ik veel bij het zwembad gelegen, ben ik 1 keer naar het strand geweest met Roos en Christine (2 NLse meisjes die we in Sydeny hadden ontmoet) en zijn we 1 keer uitgegaan.
Na Noosa ging ik naar Rainbow Beach, klinkt leuk zou je denk toch? Maar er was niet veel aan. Misschien kwam het ook door het weer, het regende de hele tijd. Op een middag gingen we met een groep naar een enorme zandvlakte, waar we boomerangs gooiden en met een board van een stijl stuk gleden. Ik ben ook een keer om 6 uur opgestaan, en toen ging ik met een cruise mee om dolfijnen te zien. Ik zag er maar 1, en het regende, maarja, het was wel leuk.
Fraser Island was 1 van de leukste dingen die ik hier heb gedaan. Met 4 auto's, in elke auto 6 mensen, gingen we 3 dagen kamperen en het eiland bekijken. We hebben super mooie meren gezien, helemaal helder, weer enorme zandvlaktes (Fraser Island is eigenlijk 1 groot zandeiland), enge dingo's (wilde honden) en een slang. Het was super gezellig om met zo'n grote groep te kamperen.
Na Fraser ging ik naar Agnes Water, de laatste plek waar ik kon surfen. Dat heb ik natuurlijk gedaan, en het was weer super! Ik deed mee met een les, maar ik was de enige die al les had gehad, dus het ging super goed bij mij. Het geeft zo'n heerlijk gevoel als je op die plank staat!
Vanuit Airlie Beach ging ik op een zeilboot naar de Whitsunday Islands. Ge-wel-dig! We hadden een hele chille boot, je kon lekker zonnen op het dek, we hebben heerlijk gegeten, super mooie vissen en koraal gezien met het snorkelen, en de eilanden gezien. Af en toe hadden we een regenbuitje, waardoor mijn bed nat was geworden, maar de zon scheen ook genoeg. In Airlie Beach was een lagoon, waar we lekker hebben gezond en gezwommen. Ik had ondertussen zoveel mensen ontmoet, dat ik met uitgaan iedereen tegen kwam, heel gezellig!
Na Airlie Beach ging ik naar Magnetic Island, waar ik ook weer mensen tegen kwam die ik al kende. Met hen ben ik naar de Full Moon Party geweest, en omdat het koninginnendag was, hadden we onze nagels oranje gelakt en had ik rood-wit-blauwe kleren aan. We zijn ook naar een park gegaan met wilde dieren, waar ik een krokodil, een papagaai, 2 slangen en een koala heb vastgehouden. De krokodil heb ik ook nog een kusje gegeven. En de slangen waren eng...
Ik ben in totaal 4 weken alleen geweest, maar ik heb me amper alleen gevoeld :) Ik was vaak met Roos en Christine, en anders waren er wel andere mensen waar ik mee omging. Het "alleen" reizen viel me dus hartstikke mee :)
Nu ben ik in Cairns, mijn laatste bestemming in Australie. Morgen of overmorgen komt Annemieke hier, de 12e vliegen we naar Brisbane. De 13e naar Singapore en de 17e naar Bali :D

Dit waren mijn avonturen!

xxx

  • 07 Mei 2010 - 11:25

    Ernst:

    Sounds as so much fun! Jaleous about the animals and the parties! Told u so about het ''alleen reizen'':P Nog veel plezier, ik zal hem erin zetten de 1e! Kus

  • 07 Mei 2010 - 12:38

    Marlies:

    Heei Juul!
    Klinkt echt super leuk allemaal! Ik las ook dingen waar ik ook ben geweest en daar was het idd super leuk zoals jij ook schreef! Mijn ouders gaan 15 mei ook naar bali en komen 2 juni weer terug dus misschien komen jullie elkaar tegen hahah!
    Heel veel plezier nog, en geniet er nog even lekker van!

    xxx Marlies

  • 07 Mei 2010 - 19:10

    Rita:

    Hey Julia, super zo'n reis! Fijn dat je het '"alleen" ook goed naar je zin gehad hebt! Vandaag ontvingen we je handgeschreven brief. Leuke brief! Dank je wel. nog veel plezier in Aussi/Singapore/Balie! Groetjes Rita

  • 07 Mei 2010 - 23:00

    Eva:

    ha lieve juul, dat klinkt allemaal heerlijk! wij vliegen vanavond terug naar aus. heel veel plezier en liefs. ook aan annie.

  • 08 Mei 2010 - 19:32

    Margot Ter Haar:

    Hoi Julia, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben blij dat je met Annemieke mee gaat naar Bali.Jullie zullen het vast leuk krijgen. Wel een andere wereld dan Australie.Veel plezier!

  • 09 Mei 2010 - 18:30

    Ilse:

    ik wil niet weeeten hoe bruin jij bent!! ''zonnen zonnen zonnen hihi;)'' goedzo meid,
    wat heb je veel gedaan! leuk om te lezen en nice dat je nog naar bali gaat.
    tot over een paar weekjes dan,
    xxx ilse

  • 11 Mei 2010 - 12:57

    Annie Boekestijn:

    ha julia, goh wat een heerlijke verhalen allemaal. en wat zie jij veel! Bali wordt ook vast fantastisch. Tot ziens bij het nieuwe seizoen van Bonheur, maar dat duurt nog heeeeeel lang.
    groetjes en goeie reis terug, annie

  • 17 Mei 2010 - 08:54

    Anneke Zwagemaker:

    Hoi Julia, volgens mij heb je het super naar je zin daar aan de andere kant van die bol. Wat leuk dat je ook nog Bali gaat bekijken..Hoe is het daar? Ik krijg weer helemaal de kriebels als ik je verhalen lees. Hoewel, zoveel stappen zat er voor Sven en mij niet in met die twee boeven die we bij hadden. Heb je al zin om naar huis te gaan of zoek je naar mogelijkheden om nog langer daar te blijven? Ik heb nog een verzoekje aan je; zou je voor mij 1 of 2 pakjes Sampoerna menthol (wit/groen pakje) mee willen nemen. Die kreteksigaretten zijn niet te koop in NL en ik rook ze op een zomerse dag zodat ik me ook weer ff in Indo waan....Wanneer ben je weer thuus, dan komen we ff buurten met de jongens. Geniet er nog maar van, doeidoei. Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Down Under

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2010

Cairns, Singapore & Bali

07 Mei 2010

Eindpunt Aussie

22 Maart 2010

Sydney

10 Maart 2010

Last day @ Melbourne

10 Maart 2010

Last day @ Melbourne
Julia

Actief sinds 17 Feb. 2010
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 12850

Voorgaande reizen:

23 November 2015 - 03 Maart 2016

Midden-Amerika

23 Februari 2010 - 18 Mei 2010

Down Under

Landen bezocht: