Cairns, Singapore & Bali - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Julia Vellekoop - WaarBenJij.nu Cairns, Singapore & Bali - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Julia Vellekoop - WaarBenJij.nu

Cairns, Singapore & Bali

Door: juliavellekoop

Blijf op de hoogte en volg Julia

30 Mei 2010 | Singapore, Singapore

En toen zat mijn reis er bijna op... Ik zit me nu in Singapore een beetje te vervelen en terug te denken aan een geweldige tijd.

In Cairns hebben we bijna elke dag bij de Lagoon gelegen, heerlijk in het zonnetje. De tweede avond heb ik met Christine & Roos (had ik in Sydney ontmoet), Loes & Jitske (had ik ook in Sydney ontmoet), Ralph (had ik op Magnetic Island ontmoet) en Frank (in Cairns ontmoet) gebbqd bij de Lagoon, heerlijke worstjes en hamburgers. De rest van de dagen heb ik niet zoveel bijzonders gedaan. We zijn een paar keer uit geweest, telkens in dezelfde club, waar we allemaal bekenden tegen kwamen. We kregen van het hostel ook vouchers voor een gratis maaltijd bij een of andere bar, waar je 4 keuzes had. Spaghetti bolognese (ging wel volgens Annemieke), spaghetti napolitana (durfde ik niet aan), Irish stew (afgezien van de vieze aardappelpuree best lekker) en chicken curry (1 stukje kip met tomatensaus, dat is toch geen curry?).
De laatste avond gingen we, heel verantwoordelijk mij niet heus, uit. We lagen om 4 uur in bed, en om 7 uur moesten we alweer op..

Met ons brakke hoofd pakten we onze spullen in en namen we een taxi naar het vliegtuig. Daar ging het allemaal good, en toen waren we weer in Brisbane. We moesten ongeveer 1 minuut lopen naar het hostel, toen hebben we boodschappen gedaan voor het avondeten en ontbijt, en zijn we nog even langs de Lagoon geweest. De volgende dag weer naar het vliegveld, eerst van Brisbane naar Sydney, waar we moesten overstappen. Daar hadden we een uur voor, maar dat bleek niet genoeg. Nadat we hebben lopen zoeken naar onze gate werden we omgeroepen: "Julia Vellekoep and Annemeike ter Haoer, please come to gate..." Keihard lachen moest ik, door de zenuwen. Bij de controle stond ik te giechelen en Annemieke hield het ook bijna niet meer. Gelukkig kwamen we precies op tijd aan bij het vliegtuig, waar iedereen ons raar aankeek. Na 8 uur chillen in het vliegtuig kwamen we 's avonds aan in Singapore. Wij wachten bij de bagageband, maar onze tassen kwamen maar niet... Toen liep ik even een rondje en zag ik een bordje staan: Annemieke ter Haar, please contact staff. Weer lag ik helemaal dubbel, het kon ook nooit goed gaan bij ons! Gelukkig kwamen onze koffers een half uur later al aan, en konden we op weg naar ons hostel. Ik had de beschrijving uitgeprint, dus het ging allemaal goed. In het hostel hebben we nog tot half 2 's nachts op de computer gezeten (gratis internet) en toen gingen we lekker slapen.

In Singapore zijn we naar Chinatown en Little India geweest, hebben we 's avonds de skyline bewonderd, zijn we op Night Safari geweest en zijn we uit gegaan. Het was best benauwd, maar het is een leuke stad.

Maandag de 17e gingen we naar Bali. Annemieke moest al om 8 uur op het vliegveld zijn, maar ik kon nog lekker blijven liggen tot 11 uur. Ik was op tijd op het vliegveld, ik heb 2,5 uur in het vliegveld gezeten en op Bali aangekomen nam ik meteen een taxi naar het hotel. Daar was Annemieke in onze heerlijk kleine, warme 2-persoons kamer. We hebben heerlijk samen onze eerste nasi/mie goreng gegeten die avond.
De eerste middag heb ik een uurtje in de zon gelegen met Christine, langer hielden we het niet vol. Ik heb ook geprobeerd te surfen, maar de golven waren jammer genoeg veel te hoog, dus daar kwam niet zoveel van terecht. Met Christine, Annemieke en Shane (die had Anne vorig jaar ontmoet op Bali), ben ik een dagje naar een monkey forest geweest (eentje sprong op mijn hoofd, ik heb het uitgegild!), hebben we een vulkaan gezien en zijn we naar hot springs geweest. Ik ben ook met Christine, Loes en Jitske gaan olifant rijden en met Jitske ben ik ook gaan paardrijden op het strand, heerlijk! We hebben een keer scooters gehuurd en daarme hebben we lekker rond gereden. We hebben elke avond heerlijk gegeten en als toppunt hebben we de laatste avond McDonalds besteld op onze hotelkamer. De laatste dag hebben we weer scooters gehuurd en zijn we naar Uluwatu, een tempel, gereden. Mijn laatste avond zijn we ook weer uitgeweest. Omdat ik om 5 uur naar het vliegveld moest dacht ik, dan ga ik gewoon niet slapen! En dat is gelukt. We zijn in 4 verschillende clubs geweest en we waren rond half 5 terug bij het hotel, toen heb ik mijn tas ingepakt en ben ik met de taxi naar het vliegveld gereden. In het vliegtuig heb ik lekker geslapen, en toen ik in Singapore aankwam heb ik van 1 tot 7 geslapen, wat gegeten, en ben ik weer mijn bed ingedoken.

Al met al heb ik een heeeeerlijke tijd gehad in Australie en Bali! Met dank aan Annemieke, Tessa, Eva, Roos, Christine, Loes, Jitske en alle andere mensen die ik heb ontmoet! :D

xoxo

  • 30 Mei 2010 - 09:26

    Marlies Koevoets:

    Hoi Julia

    Leuke verhalen allemaal.
    Fijn dat je toch weer alvst geacclimateerd bent met een Mac donalds maaltijd.
    Hopelijk ga je weer een goede vlucht hebben, en met een beetje geluk komt ook je bagage gelijk mee.

    Tot gauw Marlies

  • 30 Mei 2010 - 11:51

    Ernst:

    JUUULLLL!!!! Je komt bijna terug meisje! Gotogotogoth! Wat grappig van jullie vliegtuig-crisis in australië:P Ik zie jullie al voor me...gillend!:P Zie je snel! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Down Under

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2010

Cairns, Singapore & Bali

07 Mei 2010

Eindpunt Aussie

22 Maart 2010

Sydney

10 Maart 2010

Last day @ Melbourne

10 Maart 2010

Last day @ Melbourne
Julia

Actief sinds 17 Feb. 2010
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 12832

Voorgaande reizen:

23 November 2015 - 03 Maart 2016

Midden-Amerika

23 Februari 2010 - 18 Mei 2010

Down Under

Landen bezocht: